Trudy instalacji…

W zeszłym tygodniu przyszło mi wykonać dla klientki „reinstalacje systemu” rutynowa czynność w serwisie komputerów. Tym razem było ciekawiej, laptop Fujitsu-Siemens nie pozwalał na bootowanie z USB, napęd DVD był uszkodzony, a dysk twardy miał plombę gwarancyjną na sankach założoną we wcześniejszym serwisie przy zmianie dysku.
Jedynym wyjściem była zmiana napędu DVD na sprawny, ale nie posiadałem w danym dniu żadnego. Jednak operacja się udała.
Istniejący system pozwolił uruchomić się w trybie awaryjnym z wierszem polecenia, i rozpoznał podłączony pendrive , zatem mogłem uruchomić instalator GRUB4DOS, przygotować rozruch i skopiowałem na dysk partedmagic oraz windowsPE z pakietu Hiren-a . po restarcie komputer uruchomił się z wbudowanego dysku ale już z bootmenu, gdzie wybrałem partedmagic-a , i skasowałem z dysku wszystko co związane z windowsem (za wyjątkiem danych klientki).
Kolejny reset, i uruchomiłem windowsPE , gdzie znajduje się narzędzie WindowsSetup, które na podstawie plików z płyty instalacyjnej Windowsa przygotowuje komputer do instalacji z dowolnego nośnika, także tego który służył do rozruchu. I po kolejnym restarcie przechodzimy do klasycznego instalatora systemu Windows.

Trudy instalacji…

Skomentuj

